Home

Äggröra på kokt ägg

Frukosttips i Göteborg: Brogyllen på Västra HamngatanFRUKOSTINSPIRATION MED FRIGGS | Ptfia

Äggröra på kokt ägg. mars 26, 2016 by victoriasprovkök Leave a Comment. Godmorgon Åh vad jag älskar lediga dagar. Startade dagen med en springrunda vid havet på 7 km och efter det blev det frukos. Man blir ju så hungrig när man rört på sig Äggröra på kokt ägg GENERELL Kock: Camilla Hanve Tid: 15 min Portioner: 2 En snabb och enkel röra att ha till frukost eller lunch, på mackan, som ett tillbehör eller bara som den är. Den här röran kan varieras med t ex dijon, kaviar, örter eller varför inte tonfisk, makrill osv. Supergott Äggröra på kokt ägg. mars 26, 2016 by Victorias Provkök Leave a Comment. Vi hade 2 kokta ägg i kylen och av dem fick det bli äggröra. Många har säkert ägg kvar efter påsken och då passar detta utmärkt. Jag värmde de kalla äggen i kokande vatten en stund så de skulle bli varma Ägg är gott till frukost, brunch eller som mellanmål. Här berättar vi hur du kokar och steker ägg samt hur du gör en krämig äggröra. Notera: Tillagningstiden kan variera beroende på hur stora äggen är Äggröra är gott till frukost med exempelvis stekt bacon (ägg och bacon) eller till lunch med rökt kött som fårfiol. Röran kan såklart dubbleras efter så många portioner du vill laga. Vill du ha en riktigt krämig äggröra så värmer du äggröran på medelvärme under omrörning tills den är krämig och runt 65-70 grader

Äggröra på kokt ägg - Victorias provkö

1. Smält smöret på medelvärme i en teflonbelagd stekpanna. Häll i äggvispet och låt »stanna« ca 30 sekunder. Rör sedan försiktigt då och då med en träslev, äggröran ska fortfarande vara krämig när den är färdig. Servera genast. För alla. Fri från gluten men innehåller ägg
  2. Äggröra precis som på hotell, det är något speciellt med äggröran som serveras på många hotell runt om i världen. Den blir helt enkelt lite godare, lite krämigare! Frukost glutenfri röra steka ägg
  3. Äggröra & gräslök. Dubbel ägglycka. Vispa ihop 2 ägg, ½ dl vispgrädde, ½ krm salt och ½ krm peppar. Smält 1 msk smör på medelvärme i en stekpanna. Häll i äggsmeten och rör med en visp tills äggröran är krämig. Fördela på 10 ägghalvor. Toppa med finskuren gräslök
  4. st 2). Märkte att jag inte tröttade på dem som jag gjorde på stekta ägg, omelett eller äggröra och är enklare att fixa till som frukost
  5. Äggröra på kokt ägg Jag har fått dille på denna enkla lilla gegga. Man tar helt enkelt och kokar ägg... skalar dem medans de är varma och mixar med salt och så mycket smör man har samvete till. Supergott ! Mycket godare än äggröra i stekpannan! Supersmidigt om man vill ha en snabb kvällsis

Ägg på 3 sätt - kokt, stekt och äggröra

2019-jan-13 - En snabb och enkel röra att ha till frukost eller lunch, på mackan, som ett tillbehör eller bara som den är. Upptäck. Food and Drinks. Meal Planning. Toddler Meal Recipes. Toddler Dinner Recipes. Sparad från vinochmatguiden Äggröra på kokt ägg Kokt torsk Koka upp fiskbuljongen i en vid kastrull. Skär fisken i portionsbitar. Salta och lägg ner dem i buljongen. Koka på svag värme under lock cirka 3 minuter. Tag upp fisken med hålslev och håll den varm. Vid servering Koka upp såsen. Vänd försiktigt ner persilja och ägg i den varma såsen Kalorier i ägg Kalorier i 1 kokt ägg Kalorierna är angivna för ett mellanstort ägg på 55 gram 75 kalorier. 6,8 g protein 0,7 g kolhydrater 5,1 g fett. Näringsinnehåll i höns-ägg. Kalorier per 100 g ägg (ätlig del - utan skal) 137 kalorier 12,3 g protein 1,2 g kolhydrater 9,2 g fett. Kalorier i rå äggula. Kalorier per 100 g.

Koka ägget i 10 minuter. När ägget kokat klart skala det och skär det i äggskäraren eller mosa med en gaffel. Blanda ihop ägg med smör och kaviar. Gott att äta som det är eller på en knäckebrödsmacka eller en smörgås Äggröra . Äggröra är ett enkelt, gott och snabbt sätt att tillaga ägg! Bara att smaksätta efter egen smak, Ingredienser (1 port) 2 ägg, salt och peppar, 2 teskedar mjölk (valfritt), 2 teskedar matfett Gör så här: Knäck äggen och häll i en bunke tillsammans med salt och peppar. Lägg till två teskedar mjölk för en lenare röra Det hela blev en god äggröra som samsas med kokt potatis som man steker lite snabbt för att få den ljummen och smörig, samt röd caviar som legat på äggen, dill, lök och keso. Den röda caviaren kan man förstås skippa om man vill, men precis på samma vis som surf n turf funkar så bra ihop, passar även den röda caviaren som bra sälta och ett trevligt komplement till prinskorven

Då sipprar lite kallt vatten in mellan det kokta ägget och skalet så det släpper lite från skalet. 64° Det sägs att ett ägg ska vara som bäst när de kokas i vatten upp till 64° i hela 60 minuter. Jag har fått härliga sallader med vansinnigt löskokt ägg på. Skär jag i det rinner gulan ut över maten. Så gott Äggröra på knäckebröd + smoothie. 2 ägg som du gör äggröra av. 2 knäckebröd (som du sedan lägger äggröran på) En smoothie (mixa 2 dl osötad yoghurt med hallon/blåbär och en banan) Kaffe eller te. 2. Ett kokt ägg. Kaffe eller te. 5. Proteinberikad havregrynsgröt Ett ekologiskt ägg kostar ca 3 kr. Tänk så mycket nyttigheter - och mättnad - för så liten peng! 5. Lätt att variera! Har du ägg hemma så har du mat! Kokt ägg till frukost, en krämig omelett till lunch eller en matig sallad eller värmande spenatsoppa med ägghalvor i till middag. 6. Bra vid träning

Äggröra - Receptfavoriter

Pocherat ägg på surdegsbaguette samt persiljemajonnäs Ugnspannkaka med grillad oxbringa samt äppelchutney Hallonparfait med rostad mandel och amaretto Getost-frittata med ruccola och lufttorkad skinka Pressad färskpotatis och ägg smaksatt med brynt smör och matjessill Äggwrap med kallrökt lax och ärtskott Tap out smoothi Ägg ekologiskt kokt = 145 kcal per 100g. En portion väger ca 60g och ger 85kcal. Ägg Äggröra u mjöl (Fin äggröra) = 190 kcal per 100g. En portion väger ca 125g och ger 235kcal. Pasta Äggnudlar = 380 kcal per 100g. Äggakaka = 140 kcal per 100g Har du testat att göra äggröra på kokt ägg och keso? Gott, enkelt och laddat med protein. Ägget kan kokas i förväg och är enkelt att ta med till jobbet. Av Redaktionen. 13 augusti, 2016 1 port. Tid: 10 min. Du behöver: 1 ägg. 2 msk keso. ½ msk hackad gräslök 5 kokta hackade ägg; Blanda ingredienser till båda rörorna. bred tonfiskröran på lager ett och äggröran på lager två lägg ihop. lägg en fuktig handduk över under natten så den inte blir torr. garnera innan servering. för att få skinkan att fästa runt tårtan brukar jag smeta ut lite dill majonnäs

2018-sep-21 - En snabb och enkel röra att ha till frukost eller lunch, på mackan, som ett tillbehör eller bara som den är Vispa ihop äggen. Smält smöret i en stekpanna och häll i äggen. Häll i grädden och fortsätt röra om. Låt äggröran sjuda på låg värme tills äggröran känns lagom krämig. Smaksätt med gräslök, salt och nymalen svartpeppar. Servera tillsammans med några skivor gravad lax 3-4 ägg. 2-3 msk crème fraîche, ex med chilismak. en knippe gräslök. en klick smör. salt och peppar. Gör så här: 1. Knäck äggen i en skål och vispa lätt med en gaffel. 2. Sätt plattan på medelhög värme och klicka ner smöret. 3. När smöret har smält häller du i äggen. Rör runt med en gaffel tills äggröran har fått. Äggröra - Är du ute efter ett speciellt recept med ingredienser från mejeridisken? Tonfiskbaguette med ägg. 42 betyg. Laxröra. 36 betyg. Äggröra med cheddar på grillat bröd. 20 min 12 betyg. Ostkaka med cottage cheese och pesto 2018-aug-17 - En snabb och enkel röra att ha till frukost eller lunch, på mackan, som ett tillbehör eller bara som den är. Upptäck. Food and Drinks. Special Diet. Clean Eating Recipes. Clean Eating Salad Recipes. Sparad från vinochmatguiden Äggröra på kokt ägg

Lyxig äggröra Recept ICA

Stapelvaran ägg är god och nyttig. Bäst av allt: ägg går att variera i all oändlighet. Här är 20 välsmakande recept på äggröra, med många nya spännande sätt att njuta av ägg! Det finns ingen anledning att slänga gulan, om du verkligen inte behöver det. Äggvitan är packad med kvalitativt protein, för all del, men gulan [ Bara ägg och ca 25 gram smör är en variant också! Gör så här: Detta gjorde jag även när min dotter var liten (äggröra på äggula, smör, kokosgrädde) för att undvika stekning. Jag äter alltid min äggröra med ungefär 30-40 gram smör till Bechamelsås på mjölk, smör och mjöl alltsåDet går faktiskt ganska fort att knäcka t.ex. 50 ägg. #23 Kokta färdigskivade ägg i storkök och på många restauranger är ofta ägg på tub, nån sorts industritillverkad tub med äggvita utanpå och gula inuti - det ser ut om ägg (och är väl ägg, men med tillsatser skulle jag tro. Om du skalar äggen och lägger i en tät burk, så håller de i några dagar till. Jag brukar skiva och ha på macka, det är mums. En sallad med klyftade ägg. Ägghalvor i en grönkålssoppa. Hackat ägg, som du gör en röra att ha i en lunchbaguettet. Eller en röra till en bakad potatis

Jag gillar ägg och äter det nästan varje dag, och varierar mellan kokt, stekt, omelett och äggröra. Nu hävdar hon att stekt ägg är mycket sämre kalorimässigt än kokt ägg, och jag undrar varifrån kalorierna isf kommer just när det steks? På riktigt, jag förstår det verkligen inte? Om jag knäcker ett ägg i en stekpanna (utan. Har du testat att göra äggröra på kokt ägg och keso? Gott, enkelt och laddat med protein. Ägget kan kokas i förväg och är enkelt att ta med till jobbet

Video: Äggröra som på hotell - Recept - Tasteline

Ankitankar

Vispa samman ägg, socker, salt och grädde till en jämn smet direkt i en tjockbottnad teflonpanna. Klicka ner smöret. Hetta långsamt upp blandningen medan du då och då skrapar i botten med en träspatel eller stekspade i plast. Fortsätt värma på låg värme tills blandningen börjar tjockna lite. Skrapa hela tiden i botten med träspateln Variationer beror på äggens storlek, vattenmängd samt värmegraden i den avstängda spisplattan. Misslyckas man och äggen är allt för löskokta, så gör äggröra. Källa: Kureras blogg Sparrissoldaten - en blogg om mat som får ta tid av Richard Koivusalo. Viktigt: Väl ekologiska ägg

Kalkonpytt med äggröra | Recept från Köket

Ägghalvor - 10 härliga fyllningar ICA Buff

Kokta ägg - varför ont i magen? Kolhydrater iFoku

Bästa tillagningen: Det blir ingen skillnad om du kokar, steker eller vispar äggen till en äggröra, för oavsett hur du tillagar ägg får du i dig alla hälsosamma ämnen. Det går också snabbt att tillaga en lång rad måltider med ägg. Man blir dessutom mätt på ett nyttigt sätt FLYTANDE ÄGG 1KG. Pastöriserade flytande ägg från svenska frigående höns inomhus. Kan med fördel t.ex. användas till pajer, pannkakor, äggröra, omelett och många andra maträtter. 1 dl = ca 2 ägg Art nr: 2002 Ladda ner bild Att koka ägg kan vara knepigare än många tror. Storleken är märkt på förpackningen som S, Shakshuka med vegansk äggröra. Så färgar du påskäggen. Häll ner äggsmeten och rör runt hela tiden tills du har en krämig äggröra. Lägg upp äggröran på bröden, strö över osten och toppa med baconet. Fördela på tomaterna och plocka över.

Hacka äggen försiktigt, förslagsvis i en äggskärare. De får inte bli för mosiga. Klicka smör på äggen när de fortfarande är varma och blanda. Tillsätt majonnäs, gräslök, dill, kapris, svartpeppar och salt. Blanda försiktigt. Hit kan du förbereda dagen innan. Forma små ägg med en sked och lägg på brödet Stekt ägg, kokt ägg, äggröra, äggmacka nehe?! 樂 Men vad sägs som en äggmuffins då? Allt du behöver är 5 ägg, en halv deciliter grädde och en..

1 st Pelle&Lisa ägg; 1 krm Salt; Beskrivning. Lägg ägget i kastrull med kallt vatten, tillsätt saltet. Koka upp och låt koka i fem minuter. Tag av kastrullen och skölj ägget under kallt vatten. Morgonens höjdpunkt! Ett Jämtländskt löskokt ägg ger dig kraft resten av dagen. Servera gärna med kavia Kokta skalade ägg ingår i vårt standardsortiment. Utöver det kan vi erbjuda äggröra och stekta ägg. Kontakta oss för mer information! ägg kokta. art.nr. 2003 (4kg) VI HAR MER! På vår hemsida visar vi endast vårt standardsortiment! Saknar du något? Tveka inte! Kontakta oss! Kontakta sälj! Start Trött på kokt ägg. Har en 2-dag idag och käkade en burk makrill till lunch och skulle äta 4 ägg till middag. Jag har alltid gillat ägg och äter många, eftersom jag äter LCHF. Jag tycker det är skillnad på att äta kokta ägg mot att äta äggröra eller stekta ägg Äggröra på 5 ägg och lite mjölk, hackar ner 40 gram rökt skinka också. Sältan från skinkan gör att man inte behöver tillsätta onödigt salt till äggröran. Och ett glas juice till det för att få i sig vitaminer och kolhydrater

1/Hacka äggen och blanda ner persilja och mezeyoghurt. Smaka av med salt och svartpeppar. 2/Lägg spenat/sallad i botten på brödet, klicka på äggröra, skivade tomater och rödlök. Lägg på makrillen och garnera med en dillvippa Den brittiska frukosten inleds numera med frukostflingor och mjölk eller yoghurt.Sedan äts varm mat, den traditionella engelska frukosten. Den kan bestå sedvanligt av rostat bröd, ägg, (stekta ägg, kokta eller äggröra), bacon, stekta eller grillade tomater, stekta champinjoner, stekt korv, vita bönor i tomatsås, blodpudding och ibland även stekt bröd, stekt potatismos med stekta. Recept - Ägg på nytt sätt; Recept - Ägg på nytt sätt  Snabbt, gott och enkelt! Ägg är en återkommande klassiker i köket. Och perfekt att kombinera med rester. Krämig äggröra, hemgjord chailatte och havregrynsgröt de luxe En kastrull, ett ägg, vatten och en spis. Eller en stekpanna, en klick smör och så det där ägget som är som en hel liten näringsbombad rätt i sig. Så fantastiskt enkelt och gott. Eftersom vi precis äntrat äggens högtidsmånad tänkte jag ta ett grepp om äggröran. På mitt sätt, för här finns det varianter Hårdkokta ägg eller äggröra är mumma för hunden. Ge inte heller fågelben till vovven. Detsamma gäller förresten alla ben som börjar på f - fågel-, fisk-, fläsk- och fårben. Ge dem inte till hunden om de är kokta eftersom de kan splittras och fastna i halsen. Dessutom är de svårsmälta. Många säger däremot att du kan ge.

Alex mums mums: Äggröra på kokt ägg

Lägg potatismos och ägg i en stor skål. Krydda med salt och blanda väl. Smält 1 msk smör i en stor stekpanna. Lägg 1/2 dl potatissmet till varje plätt i pannan. Platta ut smeten med baksidan av en stekspade eller forma blandningen till knubbiga burgare. Stek tills de fått färg, ca 3-4 minuter på varje sida Äggröra på kokt ägg. Jag har fått dille på denna enkla lilla gegga. Och att hacka i ett par kokta ägg, ja då blir det ännu godare. Räkröra med ägg: 2 dl creme fraiche 1 1/2 dl majonäs 2-3 dl räkor 2-3[...] Källa: enbondhustrusgodispase.blogspot.se. Äggröra med Lax

Äggröra. Till ett bord på 10 personer tagas 12 hela ägg, hvilka vispas väl med en half tesked salt samt tre små skedblad mjölk till hvarje och hälles i en upphettad järnpanna med en half sked kallt smör; är det järnspisel får grytan ej nedsättas i fyrbål, utan med lock öfver stå uppå Spiseln att stadga sig, men i öppen spisel. På helgerna får frukosten gärna ta lite längre tid att laga - och längre tid att äta. Det är trots allt då man har tid att sitta ner med sambon, ta det lugnt och prata. I veckan slänger jag i mig en avocado, ett par kokta ägg och några skedar keso vid diskbänken. Det är inte lika soft :) Godaste äggröra Nästan ännu enklare att fixa på morgonen än kokta ägg. Stek snabbt i rikligt med smör eller olivolja och njut med något grönt och kanske ett par ostskivor i stället för bacon Så läste jag på nätet att om man först kokar upp vattnet och sedan lägger i ägget och låter det koka 10-15 minuter så ska det bli perfekt. Fast nu tänkte jag ha det som middagsmat och då kändes det lite futtigt med ett kokt ägg. Började med att knäcka ett ägg och vilken färg gulan hade

Äggröra på kokt ägg - Pinterest - Sverig

Kokt torsk med äggsås. 45 min Huvudrätt. Snabblagad torsk som tillsammans med äggsås passar både till vardag och fest. En populär och klassisk fiskrätt. Provlagat av Arla Köket. Klart! Näringsvärden, per port inkl tillbehör Energi: 495 kcal. Protein: 39 g: Kolhydrater: 49 g: Fett: 13. Tyvärr hade jag själv aldrig valt att äta det då jag fick kväljningar bara av att tänka på citron efter den där pannacottan.. - Kokt fisk. - Rostat bröd på Jills frallor: Antal: 6 stycken. Ingredienser 2 ägg 50 g smör 2 dl fet yoghurt (minst 10% fetthalt) 0,75 tsk salt 2 tsk bakpulver 2 dl mandelmjöl 1 dl pofiber* 2 msk fiberhus Stekt ägg är ett ägg som steks med smör, margarin eller matolja på svag värme i en stekpanna tills vitan stelnat. Äggen kan vändas och stekas på båda sidor. Stekta ägg passar bland annat på smörgåsen, till hamburgaren och till pyttipannan.. Se även. Kokta ägg; Pocherade ägg; Äggröra; Externa länkar. Wikimedia Commons har media som rör Stekt ägg Kaloritabell: Hitta Kalorier (kcal) för Maten - Banan, Ägg, Havregrynsgröt, Grönsaker, Kött mm. Hitta kcal på dina livsmedel & räkna kalorier för 5:2 Diete Exakt ålder på ägg. Det går att räkna ut exakt när äggen i butiken värptes: Räkna bakåt 28 dagar från bäst före-datumet på paketet. Men de allra färskaste äggen är inte nödvändigtvis de bästa till det du ska göra: Rätt ägg till rätt sak. Alldeles färska ägg har segare hinnor och är svårare att skala när de kokats

Nollvision undernäringLCHF för nybörjare - Diet Doctor

Koka ägg - så får du det perfekt kokade ägget Mitt kö

Äter kokta ägg som en galning och har testat att käka kokta ägg som legat i kylen efter 7 dagar. Gulan hade blivit lite blå men helt OK. Skulle inte chansa med något på vandring dock och max vänta några dagar för att inte spoliera en dag med spysjuka Lyxigt och supergott recept med bakad potatis, laxfilé och en god röra med räkor och ägg. Potatisen kan bakas antingen i ugn eller mikro. Man kan även servera utan bakad potatis med t.ex. grönsaker istället om man äter enligt LCHF eller GI-metoden Äggröra eller omelett?... Vad blir det till middag idag? Äggröra på två ägg, gärna med tomat och massor av klippt gräslök, samt... Handen på hjärtat... proteinrik mat med lite småkryp.{mad-tongue}... Nyttig viktnedgång - pepptråd! proteinrik egengjord shake)...

Äggfasta - gå ner 2 kilo i veckan Hälsoli

Äggröra stekt eller kokt? Ja, ägg är ett vanligt livsmedel i våra svenska hem. Men hur förvaras de på bästa sätt? Det är något det faktiskt råder delade meningar om. Men nu reder. Äggröra creme de la creme laktosfri 1kg - Färdigbakad äggröra, Bistroteket är en populär restaurang i kvarteren runt Nytorget på Södermalm i av ost, ägg och mejeriprodukter, för alla behov. Vi har allt från riven ost, vispgrädde, såser, färdigskalade kokta ägg och yoghurt, till utsökta dessertostar. Visa ingredienser Forumet - Hur ofta äter du kokt ägg, stekt ägg eller äggröra? Senaste; Ny tråd; Hur ofta äter du kokt ägg, stekt ägg eller äggröra? 22 Jun 2013, 21:38 7228 1 62. Poll ägg; 4-5 kokta äggvitor som kvällsmål. Ungefär 1-2 gånger i veckan. Anmäl; Spana också in: Ägg

Äggröra på kokt ägg Recept Äggröra, Mat, Mat och dryc

Extra experiment på temat tröghet Skulle man göra en kapplöpning där man lät ett kokt och ett rått ägg rulla ner för ett lutande plan skulle också det kokta ägget snurra sig ner fortast. Det kokta ägget har alltså mindre tröghet än det råa ägget och kommer därför att accelerera mycket snabbare Enligt rekommendationerna i kursen började jag med att lägga till ett kokt ägg igår. Det gick bra. Men idag till lunch åt jag en grönsaksomelett på 2 ägg och fick en rejäl reaktion, inte precis smärta utan starkt obehag / uppkörd i övre delen av magen (magmunnen?) och ett lätt illamående

Mitt LCHF alternativ: Vad äter man till Frukost?Äggröra med kassler - Mitt kökDH-premiär, smörgåstårta och nytt till fossingarnaÄggröra med gräddkokt persilja och ansjovis | Recept ICAVeckans frukostar och luncher för minimagen - LevdittlivLammjärpar i tomatsås - Recept - Stowr

Äggmacka, kokt ägg eller kanske en omelett. Möjligheterna är oändliga! Men hur mår egentligen kroppen av att äta ägg varje dag? Ägg innehåller höga halter protein, vitamin A, D, B och. De kan ätas kokta, stekta, pocherade, förlorade eller som här; som en enkel äggröra. Det är söndag, och jag var sugen på ägg, så det här blev resultatet. äggröra med purjolö Att koka ägg är enkelt. Hur det perfekta ägget anses vara varierar med tycke, smak och tillfälle. Vissa vill ha löskokt, andra vill ha medium-kokt med krämig gula och ibland vill man ha hårdkokta ägg. Oavsett hur man vill ha det så är det bara koktiden som varierar. Tänk på att koktiden också varierar med äggets storlek Idag blev det äggröra som på hotell fast lite lyxigare till lunch! Detta måste vara den godaste äggröran jag ätit. Helt otrolig, mållös : Eftersom en äggröra ska bli sönderhackad i konsistensen ska äggen vispas sönder, till skillnad från när man gör omelett då det är viktigt att äggen fortfarande håller ihop. 2. Vispa ner grädden, saltet och kryddorna. Tänk på att det blir sälta av laxen sedan också. Salt kan man alltid tillsätta på slutet dessutom. 3

• Vanligaste sjukdomarna i världen.
  • Frölunda match idag kanal.
  • Tömma vattentank husvagn.
  • Kandelaberkaktus kaufen.
  • Japanska urban legends svenska.
  • Mercury utombordare serienummer.
  • Få människor att göra som du vill.
  • Team 10 mansion.
  • Ladda ner bilder dayviews.
  • Pewdiepie and marzia.
  • Effekter av kokablad.
  • Havsvatten till dricksvatten.
  • Individuell utvecklingsplan medarbetare.
  • Blodstoppande medel.
  • Master p age.
  • Raymarine dragonfly 7 pro.
  • The birds daphne.
  • Svininfluensa sverige.
  • Mora duschmunstycke.
  • Bygga gps störare.
  • Antologin människans texter.
  • Walls ruben.
  • Sveriges partier.
  • Segla första gången.
  • House frey.